«     PROFIL  |   CESTOVÁNÍ/AKCE  |   FOTOGALERIE  |  SHOW  |   ODKAZY   KONTAKT

NonStop Vltava 2002

článek publikován na www serveru Svět Outdooru: http://www.svetoutdooru.cz/Users/Clanky/clanek.asp?id_clanku=543

Již dlouho nás Michal na tuto akci lákal. Jeho "teorie silných zážitků" nedávala jinou možnost, než si tento neobyčejný závod (především každý sám se sebou) vyzkoušet. Z mnoha důvodů jsme zvolili letní termín akce a své dovolené spojili s víkendem, aby nám zbyl čas na předpokládanou rekonvalescenci. Výhodou byl velmi dlouhý den a větší naděje na hezké počasí. Inspirováni vyprávěním a několika články na internetu jsme se začali chystat na nonstop ujetí třistatřiatřiceti říčních kilometrů. Následující útržkovité zážitky jsou zpracovány podle pečlivě vedeného palubního deníku a našich vzpomínek. Na startu (Benda-Michal-Vítek)

Palubní deník (zpracoval Michal)

Týden a kus před akcí si půjčuji od Pavla Vostrého skládací kolečka, která se ukázala být naprosto klíčová pro překonání přehrad i jezů s delším přenášením. Mají sice plesnivý řemen, ale to vůbec nevadí.

V Pá posílám posádce poslední organizační mail, kluci zajišťují poslední nezbytnosti, a mizím na kola do Rakouska. Příjezd v Út kolem 23h. Ve St vyspávám, balím, nakupuji jídlo a v 18h přijíždím do HG sportu pro zamluvenou loď DISCOVERY. Chlápek v pohodě, domlouvám možnost vrácení už v Ne.

Obezřetně se vyhýbám hovnu vedle auta při montáži zahrádky. Přichází Benda.

St 18:30 B našlápl hovno - hezký začátek!
Pohled na naloženou loď DISCOVERY

Zdržení při nakládání aneb poznáváme nové auto. Popojíždíme a nabíráme zbytek (Vítek + Radka jakožto doprovod) na Smíchovském nádraží. Víťa referuje o zásobách chemického žrádla od Silvy, které dostal jako protihodnotu za kouzlení s počítačem. Zmiňuje se i o nějakých ampulkách, které je třeba rozlomit a požít. Jsme tedy vybaveni, ale snad nebude tak zle (nakonec hojně využíváme především iontový nápoj s karnitinem a v závěru hlt tekutého jídla; mimo to jsme se párkrát (doslova) nechali vybudit Redbullem/Erektusem/Semtexem). Vyrážíme do Lenory. Lenora už za tmy kolem jedenácté. Přejíždíme kemp a musíme se vracet. Stavíme hned stany a jdeme spát. Radka vyráží jedněm z mála v kempu rozmluvit hlasitě puštěnou dechovku.

Ráno vstáváme ve 4:55, balíme a dáváme Radce vše přebytečné (vč. stanů, spacáků…) na odvoz zpět do Prahy, kam se vrací do práce. Losujeme (dlouhá, kratší, nejkratší) o počáteční pozice v lodi - zadák, ležák, háček. Po jejím odjezdu snídáme, navštěvujeme hromadně toaletu. Já jakožto brzda připravuji z nakoupených surovin sendviče a vyrážíme.

395 Lenora kemp vyjíždíme v 6.25
       háček Vítek, ležák Benda, zadák Michal

nasazujem (v průběhu cesty oceněný) režim 2h zadák, 2h háček, 2h odpočinek (v uvedeném pořadí) a tak pořád dokola.

Překážky na řece v NP Šumava Soumarský most 7.30

Cesta k Soumarskému mostu ve znamení mála vody, bidlujeme, někdy vylézáme. Zlatá plastová loď- laminátku by člověk musel šetřit jinak! Pro "příští" Vltavu doporučuji začít až od Soumarského mostu, kde se stav vody výrazně zlepšil.

382 1. střídání u železničního mostu 8.30
       háček Michal, ležák Vítek, zadák Benda

S velkým úsilím sundáváme, nebo lépe řečeno strháváme, Víťovi půjčené neoprénové botičky. Do konce si je už nevezme.

2. střídání (ležák M, zadák V, háček B), přetahování spadlých stromů.

Řeka totálně přehrazena spadanými stromy. Přetahujeme cca 30m po břehu po trávě a přes větve. Krásné okolí řeky (NP Šumava, 1. pásmo).

367 11:20

Začátek vzdutí Lipna?

364 11:50 zvedá se lipenský větřík Přistání u mostu v Nové Peci

U stánečku (poblíž silničního mostu, Nová Pec) nabíráme vodu do našich pár PET flašek.

362 žel. most - 3. střídání (ležák B, zadák M ,hák V)

Přejezdy velkých vodních ploch. I přes vítr a vlny z boku loď ani příliš nenabírá - jen velmi zřídka. Ale myslím, že máme štěstí a dokáže být o hodně hůř (vlny). Jedeme za světla, takže s orientací není problém. Snažíme se nekopírovat moc břehy a střihat to nejkratší cestou. Jo, na sobě máme většinou kvůli bezpečnosti vesty!

Planá přívoz 13:16
Plni optimizmu na 333. kilometru 358 13:54
4. střídání 14:30 uprostřed Lipna bez přistání
5. střídání 16:30 Frymburk

Hurá, střídám s vědomím, že už bych si neměl na Lipno pádlem ani sáhnout.

333 17:33
18:10 Lipno hráz

Konečně! Hráz je až neuvěřitelně krátká. Rozděláváme poprvé kolečka a vyrážíme pěšky cca 10km do Vyššáku po silnici. Postupně vymakáváme techniku. Přes tlačení a tažení jsme k dokonalosti vybrousili techniku: oko vpředu, kde je provlečeno pádlo, a 2 lidé ho v úrovni pasu tlačí. Kolečka neuvěřitelně pískají. Víťa stále naléhá, ať to promažem sádlem, co mám. To jsem si totiž s sebou vzal k jídlu spolu s cibulí, což bylo terčem posměchu. Z lenosti vytahovat ho - nedbám. Cca 3km před Vyššákem se jedno kolečko "zadřelo" a netočí se. Benda se o něj při ohledávání spálil, jak je horké! Vytahuji sádlo a promazáváme. OK - funguje!! No jo, měl recht, mělo se to udělat už předtím. Jedeme dál.
Pěší překonání úseku Lipno (hráz) - Loučovice - Vyšší Brod

318,9 kemp Vyšší Brod 20:15 ležák B

V kempu nám nechtějí věřit že hned jedeme dál a paní z kempu stále otravuje ať zaplatíme a bedlivě nás sleduje.

Vyrážíme (s vestama na sobě) a brzo nastává tma. Ještě že máme plastovku. Občas kameny překonáváme neoblomnou vůlí a heslem "to prorazíme". Některé kameny se objevují (jsou cítit) vpravdě nečekaně. Kluci navrhují přece jen použít baterku a vytahují čelovku. Po chvíli je jasné, že je dobrá pouze pro rekognoskaci v nejnaléhavějších případech a u jezů (což jsem věděl už z nočního úseku z Berounky 2000). Benda je zpočátku k noční jízdě nedůvěřivý a příliš se strachuje, ale i on časem otupěl. Ve skoro nejhorší situaci je ležák, který nemá přehled o situaci a musí zachovat klidnou hlavu (pokud nespí) a nepropadat při nárazech panice.

Počasí se kazí, v dálce bouřka. Je docela chladno. Zastihla nás bouřka - pěkný slejvák. Na chvilku se schováváme u břehu pod stromy. Víťa spí v lodi pod pončem a my s Bendou pod jedním deštníkem pod stromy. Stejně jsme ale mokří. Vyrážíme za občasného deště dál. Při představě dalších nocí a špatného počasí není nikomu moc veselo.

Narazili jsme čelně v rychlosti na kámen. Naprosto nečekané, že by člověk potřeboval bezpečnostní pásy. Loď OK (dle pozdější obhlídky za světla), není čas na přezkoumávání - jedeme dál.

Nevím už kde, ale jednu osvětlenou šlajsnu jedeme (M). Jinak většinou ve dne i v noci přenášíme - není čas na experimenty. Kilometry jsou to, co nás pálí.

UFO - tovární komplex Větřní. Já spal jak špalek, ale kluci si to vychutnali. Rámus, světla a zdánlivě pustá megatovárna. Na jezu nás někdo pekelně oslňuje baterkou. Benda volá nepříliš přívětivě na dotyčného. Ukazuje se, že to je policista hledající údajně něčím provinilé cikány. Asi nevěří, co to přijelo za úchyly po vodě. Mimochodem, ti cikáni byli pravděpodobně schováni za mostem ve staré Ladovce, což jsme po chvíli viděli z řeky.

282 Český Krumlov, Myší díra 3:50

Rozhodujeme se vzít Krumlov hákem přes Myší díru a vyhnout se tak dvou jezům. Přenášíme po suchu.

269 6:00 Zlatá Koruna, jez

S Bendou konáme v kempu ranní velkou toaletu.

259 Dívčí kámen (střídačka) -V(M)B->
250 9:40 Boršov -M(B)V-> prší!

Počasí nic moc - neustálé drobné přeháňky a žádný výhled na zlepšení. Po probdělé noci jsme mokří, prochlazení. Nálada na pováženou a jsou slyšet nepatrné náznaky možnosti skončit to v Budějovicích.

241,75 Trilčův jez 11:30

Jsme drsní, jede se dál. Jak řekl Benda, při představě, že to teď nedokončíme a já budu pak prudit tak dlouho, dokud to úspěšně v jiný termín nesjedem kompletně, je myšlenka na předčasné ukončení naprosto zbytečná. Myslím, že nikomu nebylo do zpěvu, ale motivace to dojet byla silnější. Dozvídám se, že umřela babička (při větších pauzách zapínám mobil a nahlašuji situaci, Víťa ho má on-line v kyblíku a Benda smaží SMS s Majdou, která mu na měsíc odlétá do Norska a s níž se díky této akci neměl možnost rozloučit na letišti).

233 České Vrbné 13:15

Potkáváme kajakáře, co jede z Temelína po šichtě domů do Budějovic.

210 Hněvkovice, hráz 18:30

Zpomalující intermezzo, ale hezká zákoutí.

200 vzdutí Orlík (Kořensko) 20:45

Začíná obávaná nekonečná štreka Orlické přehrady. Plán je zdolat jí přes noc. Orientace není vcelku problém, v podstatě nekufrujeme a cestu odhalujeme dle siluety horizontu. Místo pro spaní přezdíváme Lednice. Přesto se každý ale těší na tu svoji odpočívací dvojhodinku. Víťa je neuvěřitelný - lze ho vyhlásit největším spáčem. Jak lehne, tak takřka vždy se mu podaří spát.

182,5 most Podolsko 0:36 hráz Orlické přehrady

Nad ránem mám spací krizi. Pádlujíce sice pořád, mám několik mikrospánkových šoků. Ráno a opět světlo, které je psychologickou vzpruhou.

144,6 pod hrází Orlíku svezeni zdviží 8:50
Překonávání Orlíku v kleci

Těsně před hrází si zajíždíme asi kilometřík do slepé zátoky. Špatně jsem to odhadl a to je světlo! Jinak ale po celou dobu nikdo z nás ani v noci naštěstí nezakufroval.

Přijíždíme na hráz a odchytáváme správce, který nám přistavil klec a převezl nás jak na horské dráze přes korunu hráze. Máme fakt radost, že to nemusíme překonávat vlastními silami!

Pod hrází zase chvilku prší (chvilku pod mostem vyčkáváme). Jinak je ale počasí proměnlivé. Víťa si už z Lipna spálil kotníky a Benda rty. Jedeme v různých moirách a cyklo-spešl oblečcích (Benda) + dlouhé elasťáky/šusťáky.

134,7 Kamýk hráz 11:15
Začínáme ukrajovat kilometry Slapské přehrady. Překonání Kamýku pomocí úzkokolejky

109 16h. výměna/jídlo

Poměrně také nekonečný volej, volej, volej. Ale už se to pomalu krátí, i když únava je znát. Spousta houseboatů, někdy pěkně nevkusných.
Typický kilometrovník na Slapech

91,7 hráz Slapy po přenesení (kolečka, dlouhá cesta) 20:00

Posledních 9km jsme zabejčili a tak je tu hráz co by dup. Poměrně dlouhé přenášení (tedy převážení) z hráze serpentinami dolů. V závěru přehrady míjíme techno parník. Prázdniny začínají.

84 Štěchovice, hráz 21:20

Štěchovická přehrada je spousta úzkých hlubokých údolí. Pod hrází mimo rytmus střídáme (měl jsem jet ještě hodinu na háku). Okamžitě usínám.

Davle - ohňostroj! Kluci mě budí na střídání. Vytrhávají mě z totálního spánku a chvíli mi trvá, než si uspořádám, která bije. Nasazujeme tempo. Chceme už dnes spát v postelích, žádná další noc v ledničce. Je docela chladno.

Z dálky si pleteme osvětlené molo s přehradou. Nakonec u něj Víťa střídá.

Vrané, hráz 23:30

Vyndávání, složení, převoz a posléze sbalení koleček dotahujeme postupně k dokonalosti. Již bez střídání finišujeme ku Praze. Záhadné tyče v řečišti.

Modřanská retardérka (sjezd) 1:30

Musíme se s Vítkem při cestě na obhlídku retardérky rozehřát během. Sjíždím retardérku a finišujeme k cíli.

Braník 1:45

ZVLÁDLI JSME TO! KONEC
Problém, co s lodí, řešíme výběrem loděnice ještě před železničním mostem a plánem zanechat tam loď (zajištěnou) do rána, případně do pondělí do vrácení. Po správci není v tuto noční hodinu samozřejmě ani vidu ani slechu. Jen nějaká partička nahoře paří, ale ti jsou už nepoužitelní. Necháváme tam tedy naši loď bez vědomí majitelů loděnice. Voláme Dobrovi, kam má pro nás přijet (Vítek mu jde naproti). S Bendou přetahujeme loď přes plot k ostatním lodím. Pádla, vesty bereme s sebou. Přijíždí Dobra s Vítkem a postupně jsme rozvezeni na Prosek, Liboc a Smíchov. Jdu spát po teplé sprše a horké hovězí polívce z pytlíku ve 3:30

Jako dostatečné se ukázaly cyklistické rukavice bez prstů proti puchýřům. Ruce bylo vhodné občas namazat krémem (Indulona). K odpočinku sloužila obyčejná klasická nafukovací matrace uprostřed. V noci a za špatného počasí si přes sebe spící ležák přehodil pončo. Sice se trochu zapařil, ale na druhou stranu bylo zas teplo. Nebo, přesněji, docílil vyšší teploty, než mělo okolí. K průměrné rychlosti - v ní jsou započteny běžné prodlevy jako přenášení jezů, prostoje při výměnách (štrachání v bagáži, jídlo, toaleta …). Z věcí s sebou jsme se pokusili eliminovat veškerou zbytečnou zátěž (lehčí loď, více místa). Proto jsme například ani nepočítali, že povezeme spacáky a stany a z Lenory je poslali po Radce zpět. Pitnou vodu jsme přepravovali ve třech obyčejných PET lahvích a dle potřeby doplňovali. Vařič je zbytečný, nejlepší je mít přichystanou dostatečnou zásobu předpřipravených kalorických jídel (např. bagety) a pamlsků (ležák: rychle najíst a spát/odpočívat).

Halucinace v podstatě žádné. Jen jednou jsem se vyhýbal na řece větvi, která tam vůbec nebyla, což jsem si uvědomil záhy po manévru. Kluci nejspíš vůbec nic. Jo, jen Benda bojoval na Vraném s rybou, kterou prý vyplašil pádlem, ale to snad mohla být i pravda… Dalším abnormálním, ale kupodivu společně sdíleným jevem bylo, že po probuzení jsme měli pocit, jako že nás musí být víc a nemohli jsme se dopočítat. Jo a taky možná vyprávění o nějakých nahých koupajících se holkách, když jsem prý spal. No nevím. Busolu jsme k navigaci použít nemuseli, na Lipně a Orlíku jsme párkrát použili mapu (měřítko 1:50000).

Definitivní zakončení:

Vstávám v 11h, chvíli se motám a pak dojednávám, že můžem loď vrátit už dnes v neděli v Podolí v 16h. Po obědě vyrážím přes Vítka (doručení batohu a stanu), Pavla (vrácení koleček) a u Podolské vodárny nabírám Bendu. Protože v loděnici není žádný správce, opět beztrestně za bílého dne přetahujeme ("krademe") vlastní loď přes plot a autem odvážíme do Podolí. Původně jsme to chtěli dojet, ale kvůli úspoře času jsme to změnili. Večer mizím a vyrážím zpět na cestu do Frankfurtu. Je až s podivem, jak si tělo zvyklo na 2x2x2 resp. 4x2 cykly a že byl člověk schopen už v neděli něco zase dělat.

Co říci závěrem - dokázali jsme si, že to zvládneme, a byl to dostatečně silný zážitek . I když je spousta posádek, které trať sjely za kratší čas, jsem za ten náš fakt rád. Teď po skončení je to výborný námět na honění trika a vyprávění, ale byla to zabíračka.

Jak řekl trefně Benda - bylo by trapné v domově důchodců vzpomínat pouze na pracovní úspěchy, takže doufám, že na tuhle akci jen tak nezapomeneme. A pevně věřím, že není poslední svého druhu.

Ocitoval bych staré heslo: BYLO TO KRÁSNÉ A BYLO TOHO DOST.

Detailní itinerář, kilometráž a mapa

#místoř.km.čascestovní čas
(hh:mm)
vzdál.prům. rych.
(km/h)
celkem
ujeto
celkem %
ujeto
zbývá
ujet
1Lenora, kemp395,927.06.02 06:25---0,00,0%336,0
2Soumarský most390,027.06.02 07:301:055,95,455,91,8%330,1
3železniční most383,227.06.02 08:301:006,86,8012,73,8%323,3
4367,027.06.02 11:202:5016,25,7228,98,6%307,1
5s. most Nová Pec363,727.06.02 11:500:303,36,6032,29,6%303,8
6Horní Planá, přívoz356,627.06.02 13:151:257,15,0139,311,7%296,7
7Frymburk337,527.06.02 16:303:1519,15,8858,417,4%277,6
8333,027.06.02 17:331:034,54,2962,918,7%273,1
9PN Lipno, hráz329,527.06.02 18:100:373,55,6866,419,8%269,6
10Vyšší Brod, kemp319,027.06.02 20:152:0510,55,0476,922,9%259,1
11Český Krumlov, "Myší díra"283,128.06.02 03:507:3535,94,73112,833,6%223,2
12Zlatá Koruna, jez269,028.06.02 06:002:1014,16,51126,937,8%209,1
13Boršov249,628.06.02 09:403:4019,45,29146,343,5%189,7
14Trilčův jez241,728.06.02 11:301:507,94,31154,245,9%181,8
15České Vrbné, jez233,128.06.02 13:151:458,64,91162,848,5%173,2
16PN Hněvkovice, hráz210,328.06.02 18:305:1522,84,34185,655,2%150,4
17PN Kořensko, hráz200,228.06.02 20:452:1510,14,49195,758,2%140,3
18s. most Podolsko182,529.06.02 00:303:4517,74,72213,463,5%122,6
19PN Orlík, hráz144,629.06.02 08:508:2037,94,55251,374,8%84,7
20PN Kamýk, hráz134,729.06.02 11:152:259,94,10261,277,7%74,8
21109,029.06.02 16:004:4525,75,41286,985,4%49,1
22PN Slapy, hráz91,729.06.02 20:004:0017,34,33304,290,5%31,8
23PN Štěchovice, hráz84,429.06.02 21:201:207,35,48311,592,7%24,5
24PN Vranné, hráz71,429.06.02 23:302:1013,06,00324,596,6%11,5
25Praha Modřany, sportovní propust62,230.06.02 01:302:009,24,60333,799,3%2,3
26Praha Braník, před ž. mostem59,930.06.02 01:450:152,39,20336,0100,0%0,0
celkem:67:20336,04,99

Mapa ČR (Lenora-Praha)
Kilometráž Vltavy převzata z knížky Jančar V., Novák I.: "Kilometráž českých a moravských řek", vydavatele SHOCart spol. s r.o.:
zip ikona kilometraz.zip, 153KB

Posádka

Michal Harsa, Vítek Červinka, Petr "Benda" Beneš

Trocha historie

Dle Honzy Šupa (viz. článek na serveru Raft.cz) vše údajně začalo jednou ve čtvrtek o půlnoci 12. září 1985 a přinejmenším jedním z protagonistů a propagátorů byl Jirka Vokřál - "Ferdyš". Tradiční termín je každoroční podzimní druhý víkend v září. Rekord tratě je údajně 49 hodin a 30 minut (333km).

Pro zajímavost přejímám z kalendáře akcí raft.cz:

Lenora - Praha (Mělník) Nonstop  
Začátek: 11.9.2003
Konec:    14.9.2003
Řeka: Vltava

TRASA Lenora (Soumarský most) ř.km. 396 ( 390 )
Mělník (Praha) ř.km. 0 ( 57 )

celková délka ř.km. 396 ( 333 )


START Čtvrtek, 11. 9. 2003 v 18.oo hodin na pravém břehu na tábořišti Lenora
nebo později (19.oo - 22.oo) od Soumarského mostu.

DOJEZD snad neděle, 14. 9. 2003

POSÁDKY Doporučené tříčlenné v dobrém zdravotním stavu.

POVINNÁ VÝZBROJ A VÝSTROJ
- otevřená turistická kanoe zabezpečená proti potopení
- kolečka na převážení lodě v dobrém technickém stavu
- plovací vesty
- osvětlení a ostatní vybavení dle plavebního řádu
- světlo pro posádku na lodi (čelovky)
- nafukovací matrace nebo polystyrenová deska
- buzola, mapy vodních ploch a celého toku řeky.

DOPRAVA vlastní

STARTOVNÉ žádné ! Každý startuje na vlastní nebezpečí a náklady.

TRA Pestrá. Podrobný popis trati je možné získat pozorným poslechem symfonické básně
"Vltava" z cyklu "Má vlast" od Bedřicha Smetany. Další podrobnosti vyčtete
z kilometráže, není nutná speciální příprava, stejně Vás něco zaskočí.

BĚHEM SPLUTÍ JE NEPŘÍPUSTNÉ
- cizí pomoc posádce (neplatí při nebezpečí)
- výměna členů posádek
- měnit části výzbroje a výstroje, případně je dopravovat jinak, než na vlastní lodi
- podpora doprovodného družstva (jestliže existuje)
- jakkoli porušovat přírodu, popř. vodní stavby aby se usnadnilo splutí

Na trati nejsou žádné kontroly, dodržování základních pravidel při splutí je otázkou vodácké cti a vlastního svědomí.

INFORMACE O PLAVBĚ
Splutí řeky je plánováno jako jízda bez táboření NONSTOP. Přistání u břehu je možné kdykoliv při potřebě občerstvení, oprav, přenášení a podobně. Posádky jsou tříčlenné, aby byla možnost odpočinku. Platí povinné přenášení všech jezů, překážek a uzavřených vodních ploch na celém splouvaném úseku, stejně jako dodržování plavebního řádu, platného pro tuto vodní cestu.

UPOZORNĚNÍ
Jedná se o náročnou plavbu, které se každý účastní na vlastní nebezpečí. Účastníci musí být dobrými plavci, zdatnými vodáky se znalostí jízdy na WW a musí znát svůj zdravotní stav. Během jízdy je každý povinen poskytnout jakoukoli účinnou pomoc jiné posádce v nesnázích, v krajním případě i přerušit plavbu. Horní úsek plavby (Lenora - Nová Pec) vede Národním parkem Šumava, kde je zakázána plavba v noci a zároveň i jakákoliv masově organizovaná sportovní akce. Proto je start určen na večerní čas a splutí nemůže mít oficiálního organizátora. Omlouváme se za případné obtíže, které mohou vzniknout díky těmto nesmyslným nařízením, ale berte to jako další doklad svědčící o náročnosti jízdy Nonstop.

Pro orientaci stručný ideální průběh plavby:

čtvrtek 11.9. 18.oo - start v Lenoře
19.oo - Soumarský most
23.oo - Nová Pec, vzdutí přehrady, na rozhýbání cca 36 km volej
pátek 12.9. 6.oo - hráz Lipno, převoz na kolečkách - cca 10 km !
8.oo - Vyšší Brod, nákup čerstvé snídaně
12.oo - Český Krumlov
16.oo - Dívčí kámen
19.oo - České Budějovice
24.oo - Hněvkovice - Temelín
sobota 13.9. 3.oo - Týn nad Vltavou
4.oo - Kořensko, začátek vzdutí, t.zv. Orlický trhák, 55 km volej
15.oo - hráz Orlík
18.oo - hráz Kamýk, vzdutí Slapy, lehce v rytmu cca 43 km volej
23.oo - Živohošť
neděle 14.9. 1.oo - hráz Slapy, převoz na kolečkách - 1,5 km !
4.oo - hráz Štěchovice
6.oo - hráz Vrané nad Vltavou
8.oo - Praha - loděnice KVS neboKotvy Braník, možný konec plavby
10.oo - Praha - Trojský slalomový kanál
17.oo - Mělník, ústí Vltavy do Labe, cíl splutí, KONEC !

Prosíme pro statistiku o zprávu, zda jste se pokusili o nonstop splutí a kdy a kde jste skončili. Nejlépe na adresu:
H. Šup, Na vápenném 8, Praha 4, 14700, tel: 261227309, 602425160


Užitečné odkazy

Loď DISCOVERY

Přehrady
Lipno, Hněvkovice, Kořensko, Orlík (Orlické zdvihadlo by mělo být v provozu od května do září, každé pondělí, pátek a sobotu od 8:00 do 17:00.), Kamýk, Slapy, Štěchovice, Vrané.
Půjčovna lodí
HG Sport, Zborovská 60, Praha 5
www: www.hgsport.cz
Typ DISCOVERY z jejich nabídky vřele doporučujeme! Délka 460 cm, šírka 85 cm, provedení se dvěma nebo třemi sedačkami (doporučujeme prostřední odmontovat), materiál PE CrossLing3, tj. sendvičový PE (plave).
Výrobce: Old Town
Odkazy na články o NonStop Vltavě a jiné
Historie splutí Lenora-Praha: http://www.raft.cz/clanek.asp?ID_clanku=357
Vltava Nonstop: http://www.raft.cz/clanek.asp?ID_clanku=465
Jak se jezdí Lenora-Praha? I. část: http://www.raft.cz/clanek.asp?ID_clanku=160
Jak se jezdí Lenora-Praha? II. část: http://www.raft.cz/clanek.asp?ID_clanku=163
Zeměměřiči změřili trasu Lenora - Hřensko: http://www.zememeric.cz/02-10/trasa.html
Nonstop Lenora-Praha: http://www.raft.cz/clanek.asp?ID_clanku=152
Splutí non stop Lenora - Mělník: http://www.perope.cz/list1.htm, http://www.perope.cz/list2.htm
Nonstop Lenora - Budějovice ("Vltavský Mimoň 2000"): http://www.cbtp.cz/akce/data/2000/0526/misak.html

Po Vltavě a Labi z Prahy až do Hamburku: http://motorlet.hyperlink.cz/obcas/obcas28.htm, http://motorlet.hyperlink.cz/fotky/labe/index.htm

zip ikona TRV-NSV-odkazy.zip, 460KB - odkazy off-line